måndag 8 december 2014

Gongbad

Igår var jag på ett spännande event hos Café Anda i Västerås. Dom fick besök av en kille som var utbildad gong master. Han hade fem stora gongar med sig och dom var alla stämda efter olika planeter. Det här fick igång mig totalt, för hur häftigt är inte detta! Nu är jag desvärre själv sugen på en egen gong. Ljudet från dom är helt otroligt och det skadar ju inte att dom är fruktansvärt vackra också.

Att dom är stämda efter planeters frekvenser i universum menas att man med hjälp utav matematiska räkningar har kalkylerat fram i vilken frekvens som till exempel månen, solen, jorden eller pluto vibrerar i. Sedan har man skapat gongar som man stämt i exakt samma frekvens som planeterna. Att man kan räkna ut hela universum med matematik är otroligt fascinerande tycker jag. Finner inte ens några ord för det.

Vi fick alla vara med om ett gongbad som det kallas, då det spelas på gongarna och vibrationen från dom går rätt in i ens kropp och själ. En jätte häftig upplevelse som fick mig att intressera mig extra för healing med ljud. Får se vilka nya vägar det här kommer att leda in mig på i framtiden.

Jag kan verkligen rekommendera att prova ett gongbad, som det kallas. Man behöver inte vara andligt intresserad för att detta ska gå hem hos en. Idag var min första men absolut inte sista kontakt med gongar.


 

Inga kommentarer: