onsdag 3 december 2014

Föreläsning i företagande.

Idag har jag vart på en föreläsning om egenföretagandets alla konster. Det kan kännas övermärktigt stundvis med allt man måste hålla koll på som, deklarationen, preliminärskatt, avgifter, moms, bokföringen med mera. Men jag vet att jag kommer lindrigt undan eftersom att jag inte har några direkta inköp av varor att ta hänsyn till.

Fick tipset om att anlita en bokföringsfirma, men jag kommer att sköta det själv känner jag. Det är inte jätte mycket siffror jag ska hålla reda på och jag tycker konstigt nog att sånt här är lite småroligt.

Min hemsida är officiellt lanserad nu, det känns spännande! Nu börjar det på allvar, nu är det på riktigt. Det jag ska lägga krut på härnäst är marknadsföringen. Utan den kommer man inte långt.

Nu tar jag mina första steg ut på okänd mark. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: